آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

مطالب جدید و خواندنی

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

 انواع سوپ ها

یک مجموعه جالب و فوق العاده از انواع و اقسام سوپ‌های مقوی که هر کدام‌شان می‌توانند ویتامین خاصی را به بدن شما برساند. در این روزها که هوا سردتر می‌شود و آلودگی هم در این گرفتگی‌ها خودش را در ریه انسان جا می‌کند، هیچ چیز بهتر از خوردن یک سوپ مقوی، مفید نیست.

ترکیب سبزیجات در سوپ‌ها می‌تواند زمینه را برای جلوگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی‌های ویروسی کاهش دهد و باعث شود سیستم دفاعی بدن‌تان بالا برود و ویروس‌های خطرناک نگیرید در این صورت نیاز دارید تا غذاهای مناسب سرماخوردگی را میل کنید و البته سبزیجات زمستانی کاهش وزن را نیز فراموش نکنید.

 

سوپ لبو

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

اسم لبو که می‌آید ناخودآگاه در ذهن ما یک رنگ ارغوانی زیبا نقش می‌بندد،‌ حالا می‌توانید به راحتی این رنگ فوق العاده را در سوپتان ببینید. لبو به خواص بسیاری از جمله کاهش درد دندان و سردرد شهرت دارد. آن را در وعده‌های غذایی کودکان‌تان نیز بگنجانید تا شاهد درد دندان درآوردن‌شان نباشید.

 

سوپی پوره‌مانند و خوش‌رنگ که جلوه‌دهنده میز غذا است و مورد علاقه گیاهخواران.

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

برای اینکه سوپ لبو غلیظ و خامه ‮ای‮تر باشد و ظاهر زیبایی نیز به آن بدهیم، مقداری خامه ترش را با آن مخلوط می‮کنیم. برای درست کردن این سوپ 1 ساعت زمان نیاز دارید. این سوپ به عنوان پیش غذا برای 8 نفر قابل سرو است.


مقدار مواد غذایی هر پرس سوپ:
کالری 74، کالری چربی 16 درصد، چربی 1.3 گرم، چربی اشباع 0.5 گرم، چربی تک غیر اشباع 0.4 گرم، چربی چند غیر اشباع 0.1 گرم، پروتین: 3.3 گرم، کربوهیدرات 12.3 گرم، فیبر 2.2 گرم، کلسترول 3 میلی گرم، آهن 0.7 میلی گرم، سدیم 343 میلی گرم، کلسیم 23 میلی گرم.

 

مواد لازم:

لبوی متوسط : 3 عدد

برگ بو : 1 عدد

سیب‌زمینی متوسط : 1 عدد

آب مرغ : 4 پیمانه

آب : 2 پیمانه

پیاز خردشده : 1 پیمانه

خامه ترش : 8 قاشق چایخوری

روغن زیتون : 1 قاق چایخوری

آب لیمو ترش : 1 قاشق چایخوری

نمک : ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه : ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

روغن را روی شعله متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و برای 3 دقیقه سرخ کنید تا نرم شود.

چغندر و سیب زمینی را پوست گرفته و خرد کنید.

آب مرغ، آب، نمک ، فلفل سیاه، چغندر، برگ بو و سیب زمینی را به پیاز اضافه کنید.

اجازه دهید تا مواد به جوش بیایند، سپس شعله را کم کنید و درپوش قابلمه را بگذارید تا مواد بجوشند تا پخته شوند. بعد از آن برگ بو را دور بیاندازید.

مواد پخته‌شده درون قابلمه را در میکسر پوره کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

مخلوط خمیری را به قابلمه بازگردانید و برای 5 دقیقه روی شعله کم حرارت دهید تا کاملاً گرم شود.

آن را از روی شعله بردارید و آب لیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

½ پیمانه سوپ را با خامه ترش ترکیب کنید.

سوپ را به طور برابر بین 8 کاسه تقسیم کنید.

روی هر کاسه 1 قاشق غذاخوری از مخلوط خامه ترش بریزید، با استفاده از سر چاقو مخلوط خامه ترش را برای سرو کمی حالت دهید.

 سوپ سیب زمینی و فلفل

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

یک سوپ خوشمزه برای طرفداران فلفل دلمه ای و البته کسانی که رنگ قرمز سوپ برای‌شان هیجان انگیز است. این سوپ با وجود سیر و فلفل طبع گرمی دارد. همچنین برای کسانی که در تلاش برای کاهش وزن هستند نیز این سوپ مقوی و موثر است. فراموش نکنید که فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و B است.

 

یک سوپ خیره کننده با طعمی دلچسب که می‌توانید آن را به صورت کاملاً سبزیجاتی یا نیمه سبزیجاتی سرو کنید.

مناسب برای :4 نفر

زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

اگر دوست داشتید این سوپ را کاملاً گیاهی درست کنید، به جای عصاره مرغ در آن عصاره سبزیجات بریزید. با این مقدار مواد می توانید این سوپ لذیذ را در برای 4 تا 6 نفر درست کنید.

مواد لازم:

فلفل دلمه‌ای قرمز : 4 عدد بزرگ

پیاز متوسط خردشده : ½1 پیمانه

سیب‌زمینی بزرگ : 1 عدد (حدود 300 گرم)

سیر : 3 حبه

عصاره مرغ : 2 عدد

آب : 3 پیمانه

خامه یا شیر : ¼پیمانه

کره : 3 قاشق سوپ‌خوری

گرد فلفل قرمز : به مقدار لازم

نمک و فلفل : به مقدار لازم


طرز تهیه:

فر را گرم کنید. فلفل دلمه را چهار برش زده و از قسمت پوست روی فویل قرار دهید و در فر بگذارید. اجازه دهید که پوست آن برشته و سیاه شود. (می‌توانید از یک کباب‌پز هم برای این کار استفاده کنید).

فلفل‌های سیاه شده را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید‌، درآن را ببندید و بگذارید فلفل‌ها برای 10 تا 15 دقیقه بخار کنند یا تا وقتی که پوست‌ها طوری بشوند که راحت جدا شوند. فلفل‌ها را از کیسه پلاستیکی بیرون بیاورید‌، پوست‌های سیاه شده را بکنید‌، دانه‌ها را دربیاورید و فلفل‌ها را خرد کنید.


کره را در یک قابلمه گود بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز خردشده را اضافه کنید و برای 2 تا دقیقه سرخ کنید، گهگاه هم بزنید. سیب‌زمینی‌های خرد شده را اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید. سپس سیر و فلفل‌های برشته را اضافه کنید‌، خوب هم بزنید و برای 2 دقیقه بپزید.


عصاره مرغ (یا سبزیجات برای گیاهخواران) را در 3 پیمانه آب حل کنید و به قابلمه اضافه کنید. خوب هم بزنید و نیم جوش کنید. روی حرارت متوسط بپزید تا وقتی سیب‌زمینی‌ها نرم بشوند.


سوپ را در یک مخلوط کن پوره کنید تا وقتی که صاف شود. (مخلوط کن را تا نصفه با سوپ پر کنید و با درجه کم شروع کنید. دست‌تان را روی آن بگذارید، مبادا که درپوش بخواهد در اثر بخار زیاد بپرد.) وقتی همه چیز خوب خرد شد، مخلوط کن را تا آخرین درجه تنظیم کنید و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود، حدود 1 دقیقه. شما شاید باید این کار را در چند سری انجام دهید.


سوپ را به یک ظرف تمیز برگردانید و روی حرارت کم قرار دهید. خامه را اضافه کنید‌، به خوبی هم بزنید و بچشید. مقداری گرد فلفل قرمز ، نمک و فلفل اضافه کنید می‌توانید روی آن را با چند برگ جعفری تزیین کنید و گرم سرو کنید.

 


 سوپ سبزیجات

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

سوپی مخلوط از کرم بروکلی و سبزیجات دیگر. کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی است که تأثیر مستقیم روی روده‌ها دارد. کلم بروکلی خاصیت ضد سرطان نیز دارد. شک نکنید که ترکیب کرفس و بروکلی عطری خاص به سوپ شما می‌دهد که همه برای خوردنش ثانیه شماری می کنند. پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سوپ سبزیجات فصلی را هم ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

 

این سوپ علاوه بر خوشمزه‌گی، سرشار از فولیک اسید و بسیاری مواد مغذی دیگر است که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا سالم‌تر باشد.

مناسب برای :4 نفر

زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

فولیک اسید اغلب در وعده‌های غذایی، به مقدار کافی مصرف نمی‌شود. براکلی منبع خوبی از فولیک اسید است، با خوردن چنین غذاهای سبک و مقوی، به دریافت مواد مغز برای بدنتان کمک کنید. این سوپ برای خانم‌های باردار هم بسیار مغزی است. این سوپ در 40 دقیقه آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 4 نفر مناسب است.

 

مواد مغزی و و یتامین‌های این سوپ به ازای هر کاسه: 183 میکرو‌گرم فولیک اسید، 101 کیلو کالری، 8 گرم پوتئین، 1 گرم چربی، 17 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر، 169 میلی‌گرم کلسیم، 1 میلی ‌گرم آهن شده

 

مواد لازم:

پیاز ریز خرد شده : 1 پیمانه

هویج ریز خرد شده : 1 عدد

ساقه کرفس ریز خرد شده : 1 عدد

سیر ریز خرد شده : 1 حبه

کلم بروکلی ریز خرد : 6 پیمانه

آب مرغ بدون نمک : 2 پیمانه

شیر کم چرب : 2 پیمانه

فلفل سیاه : به میزان دلخواه

طرز تهیه:

در یک قابلمه بزرگ و مناسب سوپ، پیاز، هویج، کرفس و آب مرغ را می‌ریزیم و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش آید.


بروکلی را به آن اضافه کرده و در آن را می‌گذاریم تا تمامی سبزیجات کاملاً بپزند و نرم شوند (به مدت 30 دقیقه).


قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و می گذاریم کمی خنک شود. سپس آن را با کمک دستگاه بلندر، می‌زنیم تا حالت پوره‌ای و کشدار به خود بگیرد.


سپس شیر را به آن اضافه می‌کنیم و باز هم می‌زنیم تا یکدست شود.


مواد پوره شده را به قابلمه باز می‌گردانیم و می‌گذاریم تا به دمای مناسب برسد. سپس آن را سرو می‌کنیم.

 


 

سوپ عدس

آموزش و طرز تهیه انواع سوپ

بیشتر ما می‌دانیم عدس یکی از منابع اصلی آهن برای بدن است. متاسفانه این روزها با توجه به تغذیه غلط و استفاده بیشتر خانواده‌ها از فست فودها خیلی از ما دچار فقر آهن هستیم. به همین دلیل؛ سوپ عدس می‌توانید بهترین سوپ برای زنان باردار، کودکان و خلاصه هر سن و سالی باشد.

 

از خوردن این سوپ خوشمزه لذت ببرید و مواد ضروری مورد نیاز جنینتان را در اختیارش قرار دهید.

مناسب برای :7 نفر

زمان آماده سازی : حداکثر 30 دقیقه

این سوپِ دلچسب و مقوی در زمانِ بسیار اندکی آماده می‌شود و به همراه سالادِ سبز و نانِ تُست یک شامِ کامل است.

ارزش غذایی این سوپ به شرح زیر است: کالری: ۲۳۷، کل چربی: ۱۱ گرم، چربی اشباع شده: ۳ گرم، کلسترول: ۹ میلی گرم، سدیم: ۹۰۷ میلی گرم، کربوهیدرات: ۲۰ گرم، فیبر: ۶ گرم، پروتئین: ۱۴ گرم، کلسیم: ۱۸۳ میلی گرم، آهن: ۲ میلی گرم

مواد لازم:

روغن زیتون : ۴ قاشق غذاخوری

پیازِ متوسط : 1 عدد

هویج خوب ریز شده : 1 عدد

ساقه کرفس که کاملاً ریز شده : 1 عدد

سیرِ خرد شده : 3 حبه

گوجه ریز شده : 1 فنجان

کنسرو عدسِ : 2 قوطی

رُزماری تازه خرد شده : 1 قاشقِ غذاخوری

آویشنِ تازه خرد شده : 1 قاشقِ غذاخوری

جعفری تازه خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری

آبِ کم نمک و کم چربِ مرغ، گوشت و یا سبزیجات : ۶ فنجان

پنیرِ رنده شده پارمزان : ۱ فنجان

طرز تهیه:

روغن را در یک کاسه مخصوصِ ماکروفر بریزید، درِ آن را ببندید و ۲۰ ثانیه با درجه بالا حرارت دهید. سپس پیاز، هویج، کرفس و سیر را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید و ۵ دقیقه دیگر نیز آن‌ها را حرارت دهید (درِ ظرف را نگذارید و در طولِ زمانِ پخت تنها یکبار آن‌ها را هم بزنید).


حال گوجه، عدس، رزماری، آویشن، جعفری و آبِ مرغ، گوشت و یا سبزیجات را اضافه کرده. سپس درِ ظرفتان را بگذارید و اجازه دهید ۴ دقیقه دیگر نیز بپزد. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید تا سوپتان طعم بگیرد. سوپ را هم بزنید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه دیگر نیز بپزد تا سبزیجات نرم شوند.


کاسه را بیرون آورده و اجازه دهید کمی سرد شود (۱۰ دقیقه)؛ سپس در حالی که سوپ هنوز گرم است، پنیرِ رنده شده ر ا رویِ آن بریزید.
برایِ اینکه سوپتان را سالم‌تر نیز بکنید.

 

منبع : دل گرم

 



loading...

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.