جلوگیری از ترش کردن معده با مواد خوراکی طبیعی

shab-yalda-95
کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go
برس مو الکتریکی LCD دار

مطالب جدید و خواندنی

جلوگیری از ترش کردن معده با مواد خوراکی طبیعی

چگونه از ترش کردن معده جلوگیری کنیم؟
چگونه از ترش کردن معده جلوگیری کنیم؟
ترش کردن معده یکی از مشکلات گوارشی است که ناراحتی های بسیاری در پی دارد. اما در این مقاله به شما راه هایی برای رفع ترش کردن معده تان آموزش می دهیم.

جلوگیری از ترش کردن معده
بدخوابی، سوزش معده، حالت تهوع و سرفه همه عوارض رفلکس اسید معده هستند. بنابراین این مشکل چندان قابل تحمل نیست. اولین راه برای دفاع در مقابل نشانه های رفلکس اسید معده سبک زندگی، نوع غذاها و برنامه غذایی روزانه شماست. اگر شما هم چنین مشکلی دارید برای رفع آن باید این غذاها را مصرف کنید.

 
جلوگیری از ترش کردن معده با آب
آب اسید معده را رقیق می کند و از رفلکس اسید در معده جلوگیری می کند. علاوه بر این برای سلامت تمام بدن از سلامت مغز گرفته تا سم زدایی مفید است. به جای نوشیدنی های گازدار آب بنوشید زیرا نوشیدنی های گازدار نشانه های رفلکس اسید معده را بدتر می کند. اگر دوست دارید آب کمی طعم داشته باشد خرده میوه هایی که دوست دارید به آن اضافه کنید. فقط مراقب باشید که نعناع و زنجبیل به آن اضافه نکنید چون مشکل را بدتر می کند.

 جلوگیری از ترش کردن معده با دمنوش گیاهی
جلوگیری از ترش کردن معده با دمنوش گیاهی
اگر به نوشیدن قهوه و چای در روز عادت دارید نمی توانید با خوردن آب آن ها را ترک کنید. این دو نوشیدنی (قهوه و چای) مشکل رفلکس اسید معده را بدتر می کند. اما می توانید دمنوش های گیاهی مثل دمنوش بابونه یا چای میوه را جایگزین شان کنید تا از رفلکس اسید معده تا حدودی جلوگیری کنید.

 
جلوگیری از ترش کردن معده با سبزیجات
با مصرف سبزیجات سالم غذا بخورید تا دیگر مشکل رفلکس اسید معده نداشته باشید.البته ناگفته نماند که گوجه فرنگی های اسیدی و سبزیجات سرخ شده چرب نیز چندان برای رفع این مشکل مناسب نیستند. یکسری سبزیجات مشکل رفلکس معده را بدتر می کنند. مثل: اسفناج، قارچ و بادمجان. سعی کنید هر وعده سبزیجات مورد علاقه تان را مصرف کنید.

 جلوگیری از ترش کردن معده با توت فرنگی، طالبی، موز
جلوگیری از ترش کردن معده با توت فرنگی، طالبی، موز
می توانید با خوردن خیلی از میوه های خوشمزه مشکل اسید معده را رفع کنید. توت فرنگی، طالبی و موز بهترین موارد برای کنترل رفلکس اسید معده هستند. چون به راحتی هضم می شوند و اسیدی نیستند. فقط نباید مرکبات مصرف کنید چون میزان اسید این میوه ها زیاد است و مشکل اسید معده را بدتر می کند.

 
جلوگیری از ترش کردن معده با لبنیات کم چرب
اگر مشکل رفلکس اسید معده دارید باید از غذاهایی که منبع چربی های متمرکز هستند دوری کنید. از جمله این غذاها لبنیات پر چرب می باشد. از آنجا که هضم چربی سخت است باعث افزایش سطح اسید معده می شود و نشانه های رفلکس را بدتر می کند. بنابراین باید شیر کم چرب، ماست بدون چربی، پنیر کم چرب و در کل لبنیات های کم چرب و به مقدار کم مصرف کنید تا بتوانید مشکل اسید معده را کنترل کنید.

 
جلوگیری از ترش کردن معده با مرغ و ماهی بدون چربی
یکی دیگر از منابع چربی مرغ و ماهی هستند. بنابراین در مصرف این غذاها باید کم چرب ترین آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال: ماهی سفید، بوقلمون بدون استخوان و بدون پوست و سینه مرغ.

 
منبع : bedunim.ir


مهر موی Hot stamps
 بند انداز دستی اسلیک

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.