shab-yalda-95
 

فواید سورگوم برای سلامتی

فواید سورگوم برای سلامتی

فواید سورگوم برای سلامتی

سورگوم (ذرت خوشه‌ای) به دسته‌ای از خانواده غلات گفته می‌شود که در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری پیدا می‌شود. در حقیقت، بیش از 30 گونه متفاوت از آن وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها قابل مصرف توسط انسان است. بقیه انواع آن به درد خوراک حیوانات می‌خورد. در دنیای تولید خوراکی ها، شیره و شربت آن هم وجود دارد؛ ضمن این که به عنوان سوخت طبیعی هم کاربرد دارد. در اینجا به بعضی از فواید این خوراکی نگاه می‌شود:

سورگوم می‌تواند مانع از سرطان شود.

آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که رادیکال‌های آزاد ناخوشایند را از بدن ما محو می‌کنند. رادیکال‌های آزاد، اتم‌هایی هستند که دنبال آسیب زدن به ما هستند؛ و می‌توانند باعث ابتلا به سرطان و پیری زودرس شوند.

سورگوم حاوی آنتی اکسیدان‌های حیاتی است که در خیلی دیگر از خوراکی‌ها پیدا نمی‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها به خصوص برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان مری مفید هستند.

اگرچه خوردن گندم و ذرت سالم است، سورگوم حتی از آن‌ها هم سالم‌تر است.

سورگوم می‌تواند دیابت را کنترل کند.

اگر زیاد کربوهیدرات بخورید، ممکن است ابتدا متوجه نشوید اما این ماده غذایی در بدن به قند تبدیل می‌شود و سطح گلوکز موجود در بدن را بالا می‌برد. این مساله به دیابت منجر می‌شود و در کسانی که همین حالا دیابت دارند، می‌تواند بیماری‌شان را شدیدتر کند.

خوشبختانه دانه‌های سورگوم این‌جا هستند تا حال شما را بهتر کنند. سبوس این غله مغذی، مملو از تنین (تانن) است که این ماده هم به نوبه خود حاوی آنزیم‌هایی است که جلوی جذب قند توسط بدن را می‌گیرد. این مساله نیز به تنظیم بهتر انسولین و سطح گلوکز خون کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید، حفظ تعادل در میزان گلوکز خون مهم است چون مانع از هرگونه افزایش نامطلوب آن می‌شود که در نهایت انواع مشکلات جسمی را به دنبال دارد.

فواید سورگوم برای سلامتی

سورگوم برای سلامت استخوان های‌تان خوب است.

استخوان‌های ما مهم هستند اما تعداد کمی از ما به این دقت می‌کنیم که رژیم غذایی‌مان چطور می‌تواند به استخوان‌بندی بدن کمک کند یا به آن آسیب بزند. این در حالی است که رژیم غذایی می‌تواند مانع از ابتلا به پوکی استخوان و آرتروز شود یا خودش عاملی در ابتلا به آن‌ها باشد.

یکی از راه‌های حفظ سلامتی استخوان‌ها این است که سورگوم را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید چون سرشار از منیزیم است و به بدن کمک می‌کند میزان کلسیم را به درستی مدیریت کند. منیزیم به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

این 2 ماده معدنی هم چنین در افزایش بافت‌های سالم استخوان نیز موثر هستند و روند جوش خوردن استخوان‌های آسیب‌دیده و شکسته را سرعت می‌بخشند. بنابراین اگر می‌خواهید در دوره پیری هم چنان فعال بمانید، سورگوم بخورید!

سورگوم سرشار از پروتئین است.

گفته می‌شود که باید تا 44 درصد رژیم غذایی ما از پروتئین تشکیل شده باشد. در عمل، ما برای زنده ماندن به پروتئین نیاز داریم. پروتئین است که به ساخت اندام‌های داخلی، عضلات و پوست کمک می‌کند.

خوردن سورگوم یک راه عالی برای ورود پروتئین بیش‌تر به بدن از طریق رژیم غذایی است، و کمک می‌کند سرحال‌تر و سالم‌تر باشید.



shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.