shab-yalda-95
 

۸ روش برای پیشگیری از ویارِ شیرینی در دوران حاملگی

پیشگیری از ویارِ دوران حاملگی,جلوگیری از ویار شیرینی

۸ روش برای پیشگیری از ویارِ شیرینی در دوران حاملگی

حاملگی برای خانم‌ها تجربه‌ای هیجان انگیز است. بدن آن‌ها در این دوران، دچار تغییرات هورمونی عظیمی می‌شود. هدف آن‌ها این است که رژیم غذایی سالمی داشته باشند و انواع مواد مغذی به اندازه کافی به کودک‌شان برسد؛ اما ناگهان ویارِ شیرینی پدیدار می‌شود و کنترل کردن آن برای‌شان دشوار است؛ در نتیجه رژیم غذایی سالم آن‌ها به هم میریزد.

در دوران بارداری، داشتن رژیم غذایی سالم و اصولی، از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ چرا که این مساله نه تنها به رشد بهتر جنین کمک می‌کند، بلکه ذائقه و تمایل او را در آینده به غذا شکل می‌دهد؛ بنابراین به جای خوردن شیرینی و شکلات، هرچه سریع‌تر رژیم غذایی خود را تغییر دهید. در پائین به ۱۰ روش برای جلوگیری و یا متوقف کردن ویارِ شیرینی اشاره خواهد شد:

پیشگیری از ویارِ دوران حاملگی,جلوگیری از ویار شیرینی

• آماده باشید:

آگاه باشید که در دوران حاملگی ویار خواهید داشت. بدانید که ویار شما به چه چیزهایی است و غذاهای جایگزینی برای آن‌ها درنظر بگیرید.

• یخچال خود را با میوه‌های مختلف پر کنید: بلوبری و سیب شیرین در کاهش ویارِ شیرینی موثر هستند.

• در خانه شکر نگه ندارید: نگه داشتن شکر در خانه، شما را وسوسه به خوردن آن می‌کند و مقاومت در برابر آن سخت است ؛ پس بهتر است در خانه خود شکر نگه ندارید و گزینه‌های بهتری را به جای آن جایگزین کنید.

پیشگیری از ویارِ دوران حاملگی,جلوگیری از ویار شیرینی

• باید ویتامین کافی به بدن‌تان برسد: حتما باید فولیک اسید کافی به بدن‌تان برسد؛ چرا که کمبود آن باعث می‌شود که شما احساس تنبلی و کسلی کنید و همچنین تمایل شما به مصرف شکر افزایش پیدا می‌کند. 

• اب کافی بنوشید:

کمبود آب در بدن شما، باعث می‌شود که احساس گرسنگی کنید، در صورتی که تشنه هستید و نیاز به نوشیدن آب دارید؛ در نتیجه قبل از اینکه کمبود آب در بدن شما منجر شود که ویارِ شیرینی پیدا کنید، یک لیوان آب بنوشید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.

پیشگیری از ویارِ دوران حاملگی,جلوگیری از ویار شیرینی

• خوراکی‌های ارگانیک و تازه بخورید: بیشتر غذاهای فرآوری شده حاوی شکر و مواد نگهدارنده هستند و بهتر است که مصرف آن‌ها را در دوران حاملگی بسیار محدود کنید.

• فعالیت بدنی داشته باشید:

ورزش کردن را در قسمتی از برنامه روزانه خود بگنجانید. ورزش‌هایی مانند یوگا، باعث می‌شوند که حس بهتری داشته باشید و برنامه زندگی سالمی را در پیش بگیرید.  

• قرص گلوتامین مصرف کنید:

گلوتامین، آمینو اسیدی است که باعث کاهش ویارِ شیرینی می‌شود. به علاوه، سبب افزایش قدرت ایمنی بدن، ماهیچه سازی و بهتر شدن خلق و خوی نیز می‌شود.

پیشگیری از ویارِ دوران حاملگی,جلوگیری از ویار شیرینی


shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.