shab-yalda-95
 

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

چگونه بر گرما غلبه کنیم (قسمت اول)

وقتی که هوا خوب است کارهای زیادی میتوان انجام داد. پیک نیک با خانواده، برنزه کردن در ساحل، یک دربی خانگی در زمین سافت بال، ساعات بی‌پایان در زمین گلف، لم دادن بر روی تخت معلق خود در حیاط پشتی. متأسفانه تفریح زیاد زیر نور آفتاب می‌تواند خطرناک باشد.

گرمای مفرط می‌تواند به کم آبی منجر شود. که در ادامه می‌تواند شرایط خطرناکی چون گرفتی عضلانی ناشی از گرما و گرمازدگی ایجاد کند. مهم نیست این تابستان برنامه شما چیست، بدون شک شما نمیخواهید هیچ کدام از آنها را از دست بدهید. اما مبارزه با آسیب‌های گرما و آفتاب شما را سالم‌تر و فعال‌تر نگه خواهد داشت. این چند توصیه ساده را امتحان کنید تا در این فصل قوی و فعال بمانید : 

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

این که چه چیزی بپوشید 

وقتی که در گرما بیرون هستید مطمئن شوید با خودتان این موارد را همراه داشته باشید : 

لباس‌های روشن 

پیراهن روشنی که یک ستاره سینمای مرد در ساحل می‌پوشد، نه تنها به روز و طبق مد است بلکه برای گرما و روز‌های آفتابی بسیار هوشمندانه است . لباس‌های تیره گرمای بیشتری جذب می‌کنند و لباس‌های تنگ اجازه عرق کردن که یک سیستم خنک کننده طییعی هست را نمی‌دهند. 

عینک آفتابی 

عینک‌های آفتابی شیک کاربردی هستند. آنها از قرنیه شما در برابر امواج مضر UV محافظت می‌کنند و چشم شما را برای تابستان‌هایی که در پیش هستند سلامت نگه می‌دارند. عینک‌هایی را انتخاب کنید که بیش از 90 تا 100 درصد از امواج UV را جذب می‌کنند. 

کلاه 

برخلاف پاشنه‌های 8 اینچی درساحل، کلاه یک انتخاب هوشمند برای تابستان است. پوشیدن یک کلاه لبه پهن صورت شما را در برابر امواج UV محاقظت می‌کند و پوست شما را جوان و عاری از هرگونه لک نگه می‌دارد.

کرم ضد آفتاب

هیچ چیز مثل آفتاب سوختگی روز‌های خوب تابستان را ناک اوت (خراب) نمی‌کند. وقتی که بیرون از خانه هستید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید. و اگر استخر می‌روید یا در ساحل خواهید بود از ضدآفتاب‌های درجه بالاتر و حتی ضدآب استفاده کنید. فراموش نکنید که قسمت‌هایی که بیشتر در معرض سوختگی هستند را پوشش دهید. همچون بینی، گوش‌ها، شانه‌ها و پشت گردن.

محافظ لب 

درست همانند کرم ضدآفتاب، یک محافظ لب نیز با درجه SPF مناسب می‌تواند لب‌های شما را در برابر اشعه‌های مضرر آفتاب محافظت کند و رطوبت آنها را حفظ نماید. این بسیار عالی خواهد بود برای یک روز در دریاچه یا یک روز رمانتیک در تابستان.

چگونه میزان آب بدن را مدیریت کنیم

گرما مسبب تعریق می‌شود که بدن شما را خنک می‌کند . اما این یعنی دائما در حال از دست دادن مایعات بدن خود هستید. و این راه حل‌هایی برای اینکه بدن شما کم آب نشود : 

آب 

صبر نکنید تا احساس تشنگی کنید! در طول روز آب بنوشید تا از کم آبی و گرمازدگی جلوگیری کنید. از چک کردن رنگ ادرار خود می‌توانید به عنوان راهنما برای بررسی وضعیت آب بدن خویش استفاده کنید. هرچه کمرنگ‌تر باشد وضعیت مصرف آب شما بهتر است. 

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

آب میوه 

تمام آب میوه‌های طبیعی بدون قند اضافه شده نه تنها شما را از کم‌آبی نجات می‌دهند بلکه سبب تأمین ویتامین‌های شما خواهند شد که این خود باعث فعال‌تر شدن شما در هوای گرم خواهد بود.پس لیبل روی بطری نوشیدنی را چک کنید تا مطمئن شوید عبارت " 100% طبیعی و بدون مواد قندی" درج شده باشد. 

از کافئین دوری کنید

کافئین هم رطوبت بدن شما را جذب خواهد کرد. پس در روز‌های گرم از آن دوری کنید.


چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

چگونه بر گرما غلبه کنیم (قسمت دوم)

فصل تابستان از راه می‌رسد و کارهای زیادی در این فصل می‌توان انجام داد. اما گرمای هوا می‌تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند. در این سری مقالات به نحوه مقابله با گرمای هوا می‌پردازیم.

چه چیز بخوریم

غذایی که میل می‌کنید می‌تواند شما را خنک نگه دارد. سعی کنید رژیم عذایی خود را با این‌ها تنظیم کنید :

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

میوه‌ها و سبزیجات 

میوه‌ها و سبزیجات هم هضم راحتتری دارند هم مقدار آب کافی. سالاد‌ها و باقی غذا‌های فصلی باعث می‌شوند شما در کنار احساس سبکی، مقدار مناسبی مایعات جذب کنید.

غذاهای پرادویه

در مناطق گرمسیر مشهور است که با خوردن غذاهای تند و پر ادویه در کنار تجربه حس دلپذیر طعم و مزه آنها، تعریق هم خواهید داشت که این خود به هدف خنک شدن و پایین آمدن دمای بدن کمک می‌کند.

گوشت‌های کم‌چربی

گوشت چرب مدت بیشتری را برای هضم نیاز دارند ک این مورد خود مسبب صرف انرژی بیشتر برای بدن شما خواهد بود آن هم درست هنگامی که بدن شما به بیشترین راندمان خود نیاز خواهد داشت.

چگونه بر گرما تابستان غلبه کنیم / نحوه مقابله با گرمای هوا

چه هنگام از تابش خورشید دوری کنیم

هنگامی که ساعات پیک تابش خورشید است از نور خورشید دوری کنید چرا که در این ساعات دما و میزان تابش اشعه‌های UV بیشترین مقدار خواهد بود. به طور نرمال بین ساعت 10 تا 2 بعد از ظهر بهترین زمان برای دوری از تابش نور خوشید، خوردن غذا، آب و خنک کردن بدن است. و حتی شاید مناسب برای کمی چرت زدن.

کجا پنهان شویم

اگر در منطقه‌ای هستید که گرمای تابستان خطرساز خواهد بود، توجه ویژه‌ای داشته باشید به هرگونه هشدار تغییر دما. هنگامی که در شرایط خطرناک قرار گرفتید، در داخل خانه بمانید و اگر داخل خانه خنک نبود، پناهنگاه مناسبی را پیدا کنید. 

اگر شما باید بیرون مستقر باشید، فعالیت‌های خود را در یک محدوده سایه‌دار انجام دهید چراکه می‌تواند دمای مناسبی را فراهم کند تا حداقل در خطر نباشید. فراموش نکنید یک افت دمای کوچک تغییر بسیاری را خواهد داشت. هنگامی که هوا گرم است و شما در حال فعالیت هستید، سعی کنید نزدیک رستورانها، فروشگاه‌ها و هر جای دیگری که هوای مساعدی دارد، بمانید. اگر در ساحل یا دریاچه هستید آب چاره بسیار خوبی برای رهایی از گرما است.



shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.