shab-yalda-95
 

استفاده از اسفناج در غذاهای ماه‌ مبارک رمضان

غذا با اسفناج و قارچ,غذا با اسفناج و مرغ,کوکو اسفناج

استفاده از اسفناج در غذاهای ماه‌ مبارک رمضان

غذا با اسفناج و قارچ,غذا با اسفناج و مرغ,کوکو اسفناج,غذا با اسفناج و بادمجان,گراتن اسفناج,پیراشکی اسفناج

در ادامه معرفی بهترین خوراکی ها و غذا ها برای ماه مبارک رمضان به اسفناج می رسیم. اسفناج دارای خواص دارویی فراوان است . استفاده از این گیاه در رفع تشنگی موثر بوده و سرشار از اهن و ویتامین های A,B3,C می باشد . اسفناج کلسترول خون را پایین اورده و تقویت کننده اعصاب است .


اسفناج برای لاغر شدن و کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

بنیتا به شما دو غذای خوب اسفناجی پیشنهاد می کند:

1-کوکوی اسفناج

اسفناج تازه خرد شده 500 گرم

تخم مرغ 3 عدد

پیاز یک عدد

سیر یک حبه

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

اسفناح های خرد شده را در ظرف ریخته و و تخم مرغ ها را اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم . پیاز و سیر را هم کاملا رنده کرده و اضافه می کنیم .در نهایت هم ادویه و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم . با استفاده از مقدار کمی روغن مایع مایه کوکو را سرخ کرده و بعد طرف دیگر را در ظرف سرخ می کنیم .

غذا با اسفناج و قارچ,غذا با اسفناج و مرغ,کوکو اسفناج

2-املت اسفناج

اسفناج تازه 300 گرم

قارچ 100 گرم

تخم مرغ 2 عدد درشت

پیاز کوچک 1 عدد

نمک و فلفل و ادویه به مفدار لازم

اسفناج ها رو درشت خرد کرده و آب پز می کنیم . وقتی کاملا پخت از ظرف خارج کرده تا خنک شود . سپس پیازها را تفت داده نمک و زردچوبه را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه اسفناح هارو اضافه کرده تا انها هم تفت داده شوند . می توان قارچ هارا در این مرحله اضافه کرد و یا میتوان قارچ هارا جداگانه تفت داد و  سپس به مابقی مواد اضافه کرد .وقتی همه مواد باهم تفت داده شدند در اخر تخم مرغ هارا روی مواد شکسته و اندکی هم می زنیم . 

نکته 1: اگر قارج ها را تفت نداده و بلافاصله به اسفناج اضافه کنیم باید اجازه دهیم اب قارج ها کاملا کشیده شود و بعد تخم مرغ ها را اضافه کنیم.

نکته 2: مقدار اسفناج بنا به ذایقه افراد قابل تغییر است.

نکته 3: تخم مرغ منبع بسيارغني پروتئين است . ارزش بيولوژيكي پروتئين تخم مرغ بسيار بالاست و نسبت به ساير منابع پروتئيني مثل لبنيات، گوشت ها و حبوبات غني تر است. پروتئين تخم مرغ داراي تمامي اسيدآمينه هاي ضروري براي سلامتي بدن مي باشد.



shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.