shab-yalda-95
 

دو نوع سالاد سیب زمینی پیشنهاد لایت مد برای ماه مبارک رمضان

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ,سالاد های سیب زمینی

دو نوع سالاد سیب زمینی پیشنهاد لایت مد برای ماه مبارک رمضان

درماه مبارک رمضان، روزه داران عزیز به دنبال راه هایی هستند که دیر تر و کمتر احساس گرسنگی کنند. لایت مد با پیشنهادات ساده اما مفید و پر کاربرد به شما عزیزان کمک می کند.

اولین پیشنهاد ما استفاده از سیب زمینی در وعده های غذایی سحری می باشد. سیب زمینی هم‌زمان دارای قندهای دیرجذب و فیبر است. قندهای دیر جذب که دیر هضم می‌شوند کاملاً سیر کننده‌اند.

این قندها به کندی هضم می‌شوند و می‌توانند تا 4 ساعت احساس سیری ایجاد کنند. در خصوص فیبرهای موجود در سیب‌زمینی هم باید بگوییم که این فیبرها در معده حجیم می‌شوند و جای زیادی می‌گیرند و این امر میل به خوردن و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

این دو پیشنهاد را به کار گیرید تا دیر تر گرسنه شوید:

1-سالاد سیب زمینی و سبزیجات

سیب زمینی سه عدد متوسط

ریحان خرد شده 2 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری

کرفس خرد شده 2 قاشق غذاخوری

شوید خرد شده دو قاشق غذاخوری

پیازچه یک عدد (در صورت تمایل)

لیمو تازه دو عدد

سس مایونز یک چهارم لیوان یا ماست چکیده

نمک و فلفل

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ,سالاد های سیب زمینی

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را به صورت آب پز در می آوریم و بعد از خنک شدن به قطعات ریز خرد می کنیم . سبزیجات تازه را به سیب زمینی ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم . می توان بنا به ذایقه میزان سبزیحات را کم یا زیاد کرد . چون این سالاد در وعده سحری قرار است استفاده شود بهتر است از پیازچه صرف نظر کرد تا در طول روز با بوی بد دهان مواجه نشوید.در اخر نیز آب لیمو ها و همچنین سس یا ماست را به مواد اضافه میکنیم .

مصرف سیب زمینی در وعده سحر به دلیل اینکه هضم آن به آرامی انجام می شود بسیار توصیه می شود .

پ.ن : بهتر است از نمک بسیار کم استفاده شود .

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ,سالاد های سیب زمینی

2-سالاد شوید و سیب زمینی

سیب زمینی متوسط دو عدد

شوید تازه خرد شده نصف لیوان

ماست چکیده 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

کنجد یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ,سالاد های سیب زمینی

طرز تهیه :

سیب زمینی ها را کاملا آب پز کرده تا خوب پخته شوند . بعد از پخت باید اجازه دهیم تا سرد شده و بعد به صورت قطعات مربع شکل خرد کنیم . شوید خرد شده را هم اضافه کرده و بعد ماست را اضافه میکنیم . در صورت تمایل می توان مقداری پنیر هم به سالاد اضافه کرد .در نهایت نیز نمک و فلفل و کنجد را به سالاد اضافه میکنیم . این سالاد به دلیل وجود سبزی تازه و همچنین پروتین موجود در سیب زمینی گزینه مناسبی برای استفاده در وعده سحر می باشد . همچنین وحود کنجد نیز باعث می شود تا انرژی بیشتری در طول روز در بدن ذخیره شود.



shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.