shab-yalda-95
 

راه های غلبه بر تشنگی روزه

راه های غلبه بر تشنگی روزه

راه های غلبه بر تشنگی روزه

تشنگی سخت ترین عامل روزه داری است مخصوصا این روزها که گرما شما را آزار می دهد با خواندن این مقاله راحت تر می توانید بر تشنگیتان در روزه داری غلبه کنید.در طول روز تا جایی که می توانید از نور خوشید و گرمای بیش از حد دوری کنید. سعی کنید بیشتر در جاهای خنک یا سایه بمانید، کلاه بگذارید و از فعالیت های شدید خودداری کنید.

راه های غلبه بر تشنگی روزه

جبران آب از دست رفته بدن پس از افطار به راحتی و با نوشیدن 8 لیوان آب امکانپذیر است. سعی کنید چای، قهوه و نوشابه میل نکنید چرا که این نوشیدنی ها حاوی مقادیر زیاد کافئین و شکر هستند که به از دست دادن آب بیشر منجر می شوند .نبود آب موجب تولید اسید در معده می شود و زردآلو یا آب آن به کاهش این اسید کمک می کند.

راه های غلبه بر تشنگی روزه

هندوانه بخورید:

هندوانه را فراموش نکنید. اما اگر می خواهید هندوانه آب بدنتان را نگه دارد حتما پیش از خواب این میوه را میل کنید و خوردن آن را به وقت سحر موکول نکنید زیرا خاصیت مدر بودن آن در وقت سحر کل آب بدنتان را تخلیه می کند و شما تا زمان افطار تشنه می مانید.

 نوشیدن آبمیوه و مصرف میوه (به خصوص مرکبات و توت فرنگی) و سبزیجات به مقدار کافی، مواد مغذی و معدنی لازم را به بدن می رساند. آبمیوه سرشار از ویتامین A و کلسیم است. بسیاری از آبمیوه ها نیز به دلیل داشتن فیبر، آهن، پتاسیم و ویتامین های C، 1B و 2B به سلامت بیشتر بدن کمک می کنند.



shab-yalda-95
 

دیگر مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.