راههای محافظت و تقویت انواع ناخن

تبلیغات اینترنتی

 

مطالب خواندنی و جدید

راههای محافظت و تقویت انواع ناخن

راههای محافظت و تقویت انواع ناخن

راههای محافظت و تقویت انواع ناخن

داشتن ناخن های سالم و قوی یکی از نشانه های سلامتی جسم به شمار می آید و به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد. احتمالاً شما هم با مشکلاتی مانند ناخن‌های مات، ناخن‌های شکننده و خشک یا سست مواجه هستید و نمی‌دانید باید چه کار کنید. همه‌ی این مشکلات ناشی از کمبود یک یا چند عنصر مغذی در بدن هستند. البته هر مشکلی راه‌حلی دارد. می‌توانید با مصرف مواد غذایی مناسب ناخن‌هایتان را محکم تر کرده و زیبایی و براقی را به آن‌ها بازگردانید.

ناخن‌های به رنگ مات
علت : احتمال دارد دچار کمبود اسیدفولیک شده باشید. با بالا رفتن سن بدن نمی‌تواند به میزان کافی ویتامین B جذب کند که دست بر قضا برای سلامت و استحکام ناخن‌ها نیز ضروری است.
روش مقابله : سعی کنید مواد غذایی سرشار از اسیدفولیک را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. برای این کار عدس، با قالی و اسفناج را دریابید حبوبات، سبزیجات برگ سبز تیره و نخودفرنگی از دیگر مواد غذایی مفید برای از بین بردن مشکل ناخن‌های مات هستند.

ناخن های شکننده
علت : ناخن‌های شکننده خبر از کمبود ویتامین می‌دهند. برای درمان باید به فکر بالا بردن میزان آهن، روی و ویتامینB بدنتان باشید.
روش مقابله : به غلات، سوپ، خورش، ماهی یا سالادهایتان دو قاشق غذاخوری روغن کتان یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کرده و میل کنید. از مصرف مواد غذایی سرشار از آهن مانند گوشت قرمز، تخم‌مرغ، اسفناج، آویشن، عدس و غیره غافل نشوید.
کمبود آهن می‌تواند دلیلی برای شکنندگی و عدم استحکام ناخن‌ها باشد. برای اینکه مقاومت ناخن‌هایتان را بالا ببرید باید به سراغ مواد غذایی سرشار از آهن و همچنین مواد غذایی سرشار از ویتامین C بروید. به خاطر اینکه ویتامین C باعث جذب بهتر آهن می‌شود.

ناخن های نرم
علت : اگر ناخن‌هایتان خیلی نرم هستند احتمال دارد کمبود گوگرد داشته باشید. به خاطر اینکه گوگرد به طور طبیعی در ناخن‌ها وجود دارد و مسئول استحکام آن‌هاست.
راه حل مقابله: برای بالا بردن ذخیره‌ی گوگرد بدنتان از شلغم، کلم، تخم‌مرغ، پیاز یا خیار را استفاده کنید. برای تامین پروتئین بدنتان نیز به سراغ گوشت قرمز کم چرب، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی آزاد و ماکرو بروید. مصرف این مواد غذایی استحکام ناخن‌ها را بالا می‌برد.

دو تکه شدن ناخن‌ها
علت: دو تکه شدن ناخن‌ها طبیعی نیست و احتمال دارد به دلیل کمبود آهن، روی، ویتامین B و سلنیوم باشد. این ریزمغذی‌ها در ساخت و مراقبت از ناخن‌ها دخیل‌ هستند. در نتیجه وقتی بدن با کمبود این ریزمغذی‌ها مواجه باشد، بخش‌های سطحی و زیری ناخن‌ها مقاومت و استحکام خود را از دست می‌دهند و در نتیجه به دو قسمت تقسیم می‌شوند. معمولا" پدیده‌ی دو تکه شدن ناخن‌ها اغلب با فرا رسیدن دوره‌ی یائسگی ظاهر می‌شود. در بدن زنان پنجاه ساله ترشح هورمون‌ها کاهش می‌یابد و ناخن‌ها رطوبت خود را از دست داده و می‌شکنند.
روش مقابله : برای تامین این مواد مغذی به سراغ گوشت قرمز کم چرب، گردو به خصوص گردوی برزیلی، جگر، ماهی، تخمه‌ی آفتاب‌گردان، سبوس گندم و برنج، جوانه‌ی گندم، خاویار، میگو و غیره را استفاده کنید.

ناخن های شکننده
علت: کمبود آهن می‌تواند دلیلی برای شکنندگی و عدم استحکام ناخن‌ها باشد.
روش مقابله: برای بالا بردن میزان آهن بدنتان غلات غنی‌شده، تخم‌مرغ، اسفناج و عدس بیشتر مصرف کنید و برای جذب بیشتر ویتامین C مرکبات، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و غیره را در الویت قرار دهید. تاکید می‌کنیم که ترکیب اسفناج با گوجه‌فرنگی و ترکیب سفیده‌ی تخم‌مرغ آب پز با فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز و همچنین ترکیب غلات غنی‌شده با توت‌فرنگی برای تامین آهن بدن و افزایش استحکام ناخن‌ها فوق‌العاده است.

ناخن هایی با لکه سفید
به عقیده‌ی متخصصان لکه‌های سفید رنگ زیر ناخن‌ها هیچ ارتباطی به کمبود کلسیم ندارند. این لکه‌ها در واقع حباب‌های هوایی‌اند که در پی آسیب‌ها یا ضرب‌دیدگی ناخن‌ها تشکیل می‌شوند. در میان شایع‌ترین صدماتی که به ناخن‌ها وارد می‌شود می‌توان به افراط در مانیکور و کندن یا خراشیدن ناخن‌ها اشاره کرد.

راههای محافظت و تقویت انواع ناخن


راههای درمان خانگی برای ناخن
روغن نباتی
ساده ترین و باور نکردنی ترین روش برای داشتن ناخن های زیبا استفاده از روغن نباتی است. چند روز روغن رو به ناخن هاتون بمالید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

روغن زیتون و آب لیمو
مخلوط حاصل از دو قاشق روغن زیتون و دوقاشق آب لیمو تازه به اندازه مساوی رو درون یک کاسه به خوبی هم بزنید و به آرامی ناخن هارو هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن های قوی و بلندی داشته باشید.

روغن زیتون و آبلیمومرطوب کننده خانگی
یک مرطوب کننده با استفاده از یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده تهیه کنید و پس از خوب مخلوط کردن این مرطوب کننده قوی رو بر روی ناخن هاتون برای ساعتی قرار بدید.

روغن دانه کتان
روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده طبیعی برای محافظت از سلامت ناخن ها است، استفاده از ماساژ 10 دقیقه ای از این روغن بر روی ناخن و پوست اطراف اون بسیار فوق العاده موثر خواهد بود.

راههای محافظت و تقویت انواع ناخن


نکات قابل توجه درباره محافظت از ناخن
1-از ناخن گیر تیز استفاده کنید
ناخن گیرهای کند باعث می شوند تا ناخن شما تحت فشار ناخن گیر ترک بخورد. بهتر است آنها را به صورت مستطیل ببرید و سپس گوشه های آنها را کمی گرد کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.

2-دستانتان را بیش از حد خیس نگاه ندارید
بعد از حمام و یا شنا سعی کنید انگشتانتان را خشک کنید، رطوبت بجا مانده بر رو ناخن ها خطر ابتلا به بیماری های قارچی را افزایش می دهد.

3-از ناخن هایتان سو استفاده نکنید
بهتر است به جای اینکه آنها را بر روی هر سطحی بکشید، با آنها در بزنید و یا از آنها به عنوان پیچ گوشتی استفاده کنید، کمی مراقبشان باشید.

4-ناخن ها را گاز نگیرید و پوست اطرافشان را نکنید
پوست اطراف ناخن به منزله تخت خواب برای ناخن هاست، کندن پوست بیش از اندازه سبب می شود تا جایگاه ناخن آسیب ببیند و احتمال ابتلا به بیماری های قارچی افزایش یابد.

5-زمان انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید
از شستشوی ظرفها تا تمیز کردن سرویس های بهداشتی، همه و همه قاتلان ناخن های شما محسوب می شوند.
مواد شوینده قوی اصلا رابطه خوبی با ناخن های شما ندارند. البته آلودگی هم باعث کاهش دوام ناخن ها می شود.
برای اینکه ناخن هایتان را از شر این بلایا در امان بگذارید، بهتر است دستکش بپوشید.

6-ناخن هایتان را چرب کنید
این تنها پوست نیست که از خشکی بیش از حد می رنجد. ناخن های شما نیز به رطوبت و چربی نیازمندند. سعی کنید آنها را با روغن کرچک که حاوی ویتامین ای است چرب نمایید. روغن زیتون نیز می تواند برای دوام آنها مفید باشد.

7-شیر و تخم مرغ آب پز بخورید
کلسیوم و روی را می توان به عنوان عناصر حیات بخش ناخن ها برشمرد، اضافه کردن تخم مرغ و شیر به وعده های روزانه می تواند از شکستن ناخن ها و پیدایش لکه های سفید بر روی آنها جلوگیری کند.

8-ناخن هایتان را لاک بزنید
یک لایه نازک از لاک بر روی ناخن ها می تواند به استحکام آنها کمک کند، ولی به خاطر داشته باشید که لاک را بیشتر از یک هفته بر روی ناخن هایتان قرار ندهید.
بهتر است که بعد از ۷ روز آنها را پاک کرده و به ناخن هایتان چند روز استراحت بدهید و بعد از آن دوباره لاک جدید بزنید.

9-از مصرف استون خودداری کنید
استون به سبب ساختار مولکولی اش، باعث خشکی ناخن ها و پوست اطرافشان می شود. بهتر است که از محلولهایی که بر پایه استاتیت هستند برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید.

تقویت ناخن



فروشگاه اینترنتی با قیمت مناسب

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.