روش هاي صحيح آب خوردن

shab-yalda-95

مطالب جدید و خواندنی

روش هاي صحيح آب خوردن

روش هاي صحيح آب خوردن

روش هاي صحيح آب خوردن

همه می دانیم که آب برای پوست معجزه می کند، اما معنی این گفته چیست؟ چقدر آب می خورید؟ آیا چیزی تحت عنوان نوشیدن بیش از حد آب وجود دارد؟
در این ارتباط برای آگاهی از واقعیات و برخی باورهای غلط و نیز پی بردن به اینکه چطور بیشترین استفاده را از نوشیدن آب ببریم با کاساندرا لنینگ، کارشناس زیبایی صحبت کردیم.

باور غلط: هر کس به 8 -12 اونس آب در روز نیاز دارد.

شخصی با وزن بیشتر نیازمند مقدار بسیار بیشتری آب نسبت به میزان توصیه شده است، در حالیکه یک شخص ریز نقش به آب خیلی کمتری نیاز خواهد داشت.

واقعیت: افرادی که قهوه می‌خورند، برای تامین بودن آب بدن شان به آب بیشتری نیاز دارند.

قهوه باعث از دست رفتن آب بدن می شود، که این امر موجب می شود با خوردن هر فنجان قهوه، مسیر روزمره تامین آبی را که رفته ایم باز گردیم. اگر نوشیدن قهوه یا نوشیدنی‌های گازدار به همراه کافئین برای شما به صورت عادت در آمده است، لنینگ پیشنهاد می کند که به ازای هر فنجان نوشیدنی کافئین دار، 5/1 فنجان آب به برنامه روزانه تان اضافه کنید. با اینکه چای سیاه بر علیه مصرف روزانه آب محسوب می شود، چای گیاهی به نفع آن کار می کند – به طوریکه چند فنجان نعناع با یخ می تواند به روال عادی ملال آور تامین آب بدن، تحرک بخشد.

باور غلط: خوردن آب، سموم را از طریق پوست دفع می کند.

آیا آب منافذ بسته پوست را از درون به بیرون باز می کند؟ نه کاملا. لنینگ توضیح می دهد که:« خوردن آب برای بدن مفید است، اما آنطور که مردم فکر می کند، سموم از پوست خارج نمی شوند.» اما آب برای حفظ سلامت بدن و پوست ضروری است. «پوست را به مثابه آخرین ایستگاه در مسیر اتوبوس در نظر بگیرید. هر چیزی که از راه دهان وارد بدن می شود به دستگاه هاضمه و تمام دستگاه های مختلف وارد خواهد شد. پوست اولویت آخر است. 60% بدن آب است، و وقتی خون به آب نیاز دارد، مایع لنفی به آب نیاز دارد، و وقتی تمام قسمت های مختلف بدن به آب نیاز دارد، زمانیکه آب به پوست می رسد، دیگر مقدار آن به اندازه کافی نیست.

واقعیت: بیشترین فایده نوشیدن آب زمانی است که دمای آن به اندازه دمای اتاق باشد.

درست مثل زمانیکه منافذ پوست درتماس با آب سرد تنگ تر می شود، اعضای بدن واکنش مشابهی را در برابر دماهای سرد نشان می دهند. لنینگ پیشنهاد می کند دمای آبی که می خورید به اندازه دمای اتاق باشد، و برای بالا بردن میزان مواد معدنی آن جهت جذب سریع تر حتی ذره ای نمک به آن اضافه کنید.

باور غلط: ادرار کردن مکرر نشانه تامین مناسب آب بدن است.

«چالش گالن» (هر گالن = 7/3 لیتر در آمریکا) ممکن است مد روز باشد. اما احتمالا آنگونه که انتظار داشتید مفید نباشد. لنینگ می گوید که، «اگر هر روز یک گالن آب می خورید، این کار ممکن است در واقع باعث کم شدن آب بدن تان شود. وقتی که بیشتر از اندازه آب می خورید، همه را با ادرار از دست می دهید، پس این‌کار فایده‌ای نخواهد داشت.» لنینگ توضیح می دهد که دلایل دیگری هست که نباید بیش از حد آب بخورید. «وقتی که به اندازه نیاز آب می خورید، مواد معدنی موجود در بدن که برای انتقال به آن طرف غشاهای سلولی و در درون جریان خون به آب نیاز دارد، رقیق می شود، اما وقتی بیش از حد آب می خورید، همه این موارد را در دستشویی خالی می کنید. خوردن آب به اندازه کافی مهم است، اما نه بیش از اندازه.»

واقعیت: تامین آب بدن روندی تدریجی است.

اگر بر اثر ننوشیدن آب دچار کمبود شده اید، سرکشیدن یک لیتر آب به یک باره ممکن است راه حلی فوری که انتظارش را داشتید نباشد. لنینگ توضیح می دهد که: بستر صحرای نوادا را تصور کنید، اگر سیل ناگهانی اتفاق بیفتد، زمین آنجا برای جذب آب، بیش از حد خشک است، اما در مکانی بارانی مانند ایالت واشنگتن، زمین همیشه در تماس با باران است پس رطوبت جذب خواهد شد. این نحوه کار بدن ماست. اعضای بدن، مفاصل، و غضروف های ما برای درست کار کردن نیازمند آب دائمی هستند. اگر به طور منظم آب نمی خورید و بدن تان آب را جذب نمی کند، از تمام فواید آن بهره مند نخواهید شد، به ویژه زمانیکه بیش از حد آب می نوشید. مهم، خوردن مقادیر اندکی آب در طول یک دوره زمانی است.

روش هاي صحيح آب خوردن



 

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.