shab-yalda-95
برس مو الکتریکی LCD دار
گردنبند مرغ آمين

مطالب خواندنی و جدید

معرفی غذاهایی که باعث جوش می شوند

معرفی غذاهایی که باعث جوش می شوند

معرفی غذاهایی که باعث جوش می شوند

غذاهای بسیاری وجود دارند که از دلایل بزرگ آکنه هستند و در آشپزخانه‌تان پنهان شده‌اند. و همچنین در پیشخان آبنبات فروشی‌ها.
کاسندرا لنینگ، متخصص تغذیه و زیباشناس توضیح می‌دهد که «فردیت زیستی»  یک جزو مهم در محرک‌های آکنه است. هر فردی، محرک‌های مختلف غذایی، استرس و … دارد که می‌‌توانند باعث بروز جوش شوند. این به این  معناست که وقتی غذایی می‌‌خوریم، هر چیزی از ژنتیک گرفته تا نوع خون و سوخت و ساز بدن می‌‌تواند بر پوست ما تاثیر منفی بگذارد. اما هنوز هم مواد غذایی هستند که می‌‌توانند تولید چربی، بهم ریختگی هورمونی و التهاب را افزایش دهند. همه‌ اینها می‌توانند باعث بروز جوش شوند، بدون آنکه مهم باشد بدن شما چه شکلی است.
در ادامه، تعدادی از رایج‌‌ترین مواد تحریک کننده‌ آکنه را بیان می‌‌کنیم. اگر می‌‌بینید که مشکل پوستی‌‌تان در حال بدتر شدن است، شاید این مواد خوراکی بر پوست‌تان تاثیر منفی می‌‌گذارند.

لبنیات
هورمون به تنهایی باعث می‌شود که لبنیات، یک عامل مهم در تشدید آکنه باشد، حتی شیرهای بدون هورمون رشد، هنوز هم به طور طبیعی پر از هورمون هستند. اما فقط این نیست، لنینگ می‌گوید: از نقطه نظر تغذیه‌‌ای شیر کم چرب و بدون چربی، چیزی به جز یک بمب قند نیست. او می‌خواهد توضیح دهد که با حذف چربی از شیر، فقط قند آن باقی می‌‌ماند، ۱۲ گرم قند در هر فنجان! چربی موجود در شیر به تجزیه‌ ویتامین‌های محلول درچربی مثل A و Dبرای جذب بهتر، کمک می‌کند. این ویتامین‌ها، ممکن است بدون چربی، به خوبی جذب نشوند و شما فقط یک نوشیدنی شیرین خواهید داشت که می‌تواند تعادل هورمونی پوست‌تان را بهم بریزد.

  معرفی غذاهایی که باعث جوش می شوند

قند
آکنه در اصل یک التهاب است و یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های التهاب، قند تصفیه شده است. هنگامی که قند وارد بدن ما می‌‌شود، سطح انسولین ما را افزایش می‌دهد که باعث التهاب سیستم بدن‌مان می‌شود . برای پوست‌های مستعد آکنه، این یعنی یک تاول چرکی! به علاوه اگر قند را با شیر هورمونی مخلوط کنید، دچار مشکل می‌‌شوید. لنینگ توضیح می‌دهد: اگر یک بیمار به من بگوید که شکلات باعث می‌شود جوش بزند، تقریبا درست است که بگوییم شکلات شیری که مواد تشکیل دهنده اصلی‌اش، شیر و شکر هستند باعث جوش می‌‌شود. این دو ماده باعث تحریک جوش‌ها می‌‌شوند. آیا نمی‌‌توانید عادت شکلات خوردن‌تان را ترک کنید؟ پس شکلات‌های تلخ‌‌تر یا  به اصطلاح تیره را انتخاب کنید. اگر شما شکلات تیره 70، 80 یا 90  درصد که قند کمتر و آنتی اکسیدان بیشتری دارد بخورید، احتمال کمتری می‌رود که جوش‌‌های‌تان تحریک شوند. در آخر، اگر می‌‌خواهید چیزی بخورید که ممکن است باعث تحریک جوش‌تان شود، حداقل آن را هوشمندانه انتخاب کنید!
 

بادام زمینی
این آجیل محبوب، یک محرک جوش موذی است که هیچ گاه متوجه آمدنش نمی‌شویم. لنینگ می‌گوید: ما از افراد مستعد به آکنه خواستیم تا از بادام زمینی و محصولات آن استفاده نکنند، زیرا آنها حاوی نوعی هورمون به نام آندروژن هستند که می‌‌تواند با تولید سبوم، فولیکول‌‌های روی پوست را تحریک کند و پس از آن  جوش‌ها تشدید می‌شوند.
این یعنی ساندویچ کره بادام زمینی با مربا (یا  رول  خوشمزه تخم مرغ سرخ شده در روغن) که می‌خورید، می‌‌تواند به سرعت باعث چرب شدن پوست‌تان شود. مراقب روغن بادام زمینی در چیپس‌‌های سیب زمینی نیز باشید زیرا معمولا باعث جوش‌‌های ناگهانی می‌‌شوند. لنینگ اشاره می‌‌کند که اولین قدم برای داشتن صورتی صاف‌‌تر، خواندن هوشمندانه‌ برچسب مواد غذایی است.

معرفی غذاهایی که باعث جوش می شوند

ید
ید برای درمان جراحات مفید است و در بیشتر غذاهای مورد علاقه‌ ما وجود دارد. نمک ید دار، عضو اصلی بیشتر میزهای غذا است، اما مقدار زیادی از این ماده‌ محرک نیز در جلبک دریایی وجود دارد.
دوستداران سوشی توجه کنند! جلبک آلگا، منبع دیگری از ید است و اگر شما طرفدار اسموتی‌‌های سبزیجات یا مکمل‌های غذایی باشید، این سبزی مفید، قطعا بخشی از رژیم غذایی شماست. آلگا یک عنصر بسیار آبرسان است و می‌تواند فواید آنتی اکسیدانی و محافظت در برابر آفتاب نیز داشته باشد. با این حال، می‌تواند جوش‌های آکنه‌ای را تشدید کند. بنابراین بستگی به نوع آلگا و نحوه‌ بدست آمدنش دارد. لنینگ می‌گوید: ما می‌خواهیم که افراد دارای مشکل آکنه از محصول جلبک آلگا استفاده نکنند، زیرا احتمال دارد که مصرف آن باعث جوش زدنشان شود. ید حتی در سبزیجاتی مانند مارچوبه نیز وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند که مقادیر کمی از غذاهای سرشار از ید (3 تا 4 وعده در هفته) به احتمال کمتری باعث تشدید آکنه می‌شوند، اما مصرف بیشتر آن می‌‌تواند باعث تشدید جوش در بعضی افراد شود.

در آخر، برخلاف باور عمومی، 60  تا 90 روز طول می‌کشد تا آکنه تشکیل شود، یعنی تا سه ماه طول می‌‌کشد که جوش‌ها نمایان شوند. اگر فکر می‌کنید غذاهایی که می‌خورید، جوش‌های‌تان را تحریک می‌‌کنند، پس سعی کنید به مدت یک ماه، یک ماده‌ محرک را کنار بگذارید و ببینید که آیا متوجه تفاوتی می‌‌شوید یا خیر. شاید اگر امشب شکلات نخورید، تاثیری بر جوش فردای صورت‌تان نگذارد اما این کار را ادامه دهید تا در آینده، صورتی صاف و بدون جوش داشته باشید.

گردآوری و بازنشر:مجله زیبایی لایت مد

wWw.LiteMode.iR



shab-yalda-95

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.