7 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت پوست و موی خانم ها

مطالب جدید و خواندنی

7 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت پوست و موی خانم ها

7 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت پوست و موی خانم ها

7 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت پوست و موی خانم ها

این مواد غذایی رو توی رژیم غذایی روزمره تون بگنجونین، تا از پوست و مویی سالم و درخشان برخوردار باشین! با مجله زیبایی لایت مد همراه باشین: 

ویتامین C
در مرکبات، فلفل دلمه‌ای زرد، پاپایا، کلم پیچ و توت فرنگی وجود داره.
ویتامین C به مقابله با آسیبهای UV و روشن کردن پوست کمک می‌کنه.ویتامین C برای تولید کلاژن و حفظ عروق خونی سالم در پوست، ضروری هستش.

ویتامین E
در اسفناج، آجیل، دانه‌ها و روغن آفتابگردان وجود دارد.
ویتامین E، بمب آنتی اکسیدانه و در برابر رادیکال‌ها‌ی آزاد که به پوست آسیب می‌رسونن، مثل یک سپر عمل می‌کنه.

ویتامین A
در هویج، کدوتنبل، سیب زمینی شیرین، کلم پیچ و کدوی گردویی وجود دارد.
ویتامین A، به گردش سلولی سرعت می‌بخشه و به پوست جوان‌تر امکان می‌ده که سریع‌تر بالا بیاد..گردش منظم سلولی به سلولهای مرده و بی جان این  امکان رو  می‌ده که بریزن و سلول‌های تازه‌ و درخشان و سالم رو به سطح پوست میاره.

7 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت پوست و موی خانم ها


اسیدهای چرب امگا-۳
در ماهی سالمون، سویای سبز به همراه پوست، گردو، و گوشت گاوی که با علف تغذیه شده، وجود داره.

اسیدهای چرب امگا-۳ که حدود ۳ درصد از ساقه‌ی مو و بخشی از غشای سلولی پوست سر را تشکیل میدن، گردش خون رو به پوست سر افزایش میدن و به رشد موهای سالم، انعطاف پذیر و درخشان کمک می‌کنن.

آهن
در لوبیا قرمز، صدف خوراکی، دانه‌ها‌ی کنجد، عدس و اسفناج وجود داره.
آهن برای داشتن موهایی قوی خیلی مهمه. بدون آهن کافی، مو بیش از حد می‌ریزه و ساقه‌ی مو میتونه خود بخود شکننده و شکسته بشه. این مساله بعلت اکسیژن رسانی ناکافی به پوست سر و فولیکول‌ها‌ی مو به وجود میاد.

بیوتین در ماهی سالمون، بادام زمینی، برگ چغندر، تخم مرغ، گل کلم، آووکادو و تمشک وجود داره.


مقدار بیوتین ناکافی میتونه منجر به ریزش مو و شکننده شدن ساختار اون بشه.  دریافت بیوتین کافی (از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها) میتونه استحکام رو به موهاتون برگردونه و از شکستگی اونها جلوگیری کنه، ولی باعث نمیشه که موهاتون بیشتر و سریع‌تر رشد کنن. هیچ قرصی نمیتونه چرخه‌ی رشد موی ژنتیکی شما رو تغییر بده.

زینک
در صدف خوراکی، مرغ، حبوبات و آجیل وجود دارد.

مطالعه سایر مقالات مربوط به پوست و مو رو فراموش نکنین!

منبع: womenshealthmag.com


loading...

مطالب داغ و دیدنی

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.